|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
elwodzu
Administrator
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 151 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: N.S. / Krk
|
Wysłany:
Pią 17:56, 21 Lis 2008 |
|
Ja mam takie małe pytanko... chce stworzyc swoja umiejetnosc psioniczna aka nowego czara ale nie wiem jak help... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Trool
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 171 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NS
|
Wysłany:
Wto 19:44, 25 Lis 2008 |
|
chcesz stworzyc czar tak?
to tka.. masz przegląd czarów które są dostępne.. masz pomysł to go jakoś rozsądnie opisz.. tj, działanie, czas, koncentracja, koszt, itp ;] proste |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
elwodzu
Administrator
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 151 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: N.S. / Krk
|
Wysłany:
Wto 19:48, 25 Lis 2008 |
|
ok, sie biore do roboty zaraz machne jakies wypociny :] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Trool
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 171 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NS
|
Wysłany:
Śro 10:18, 26 Lis 2008 |
|
zobaczymy co wymłodzisz |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
elwodzu
Administrator
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 151 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: N.S. / Krk
|
Wysłany:
Wto 14:38, 02 Gru 2008 |
|
no to pierwszy pomysł... czekam na opinie
Zaklęcie broni(przemiotu)
Dziedzina: Kharis, Templariusze i Mroczni Templariusze /Moce Heretyków, Mroczni Templariusze (sam nie wiem które)
Wymagany Potencjał: 10 / 20 / 35
Poziom Trudności: 5 / 10 / 20
Koszt Energii: 2/przedmiot
Koncentracja: 1 tura/przedmiot
Efekt: Psionik koncentrując się może tak pokierować drzemiącą w nim energię by przez czas równy Psi postaci w turach uczyniła broń bardziej zabójczą. Energia oplatająca przedmiot sprawia, że staje się on bardziej ostry, podnosi jego temperaturę lub nadaje inny żądany przez psionika efekt. Kolejno na I poziomie otrzymuje modyfikator +1z0, II poziomie + 1z1, natomiast na III poziomie opanowanie umiejętności jest tak zaawansowane, że psionik może rozszerzyć pole działania na dwa przedmioty lub broń palną.
Podbicia:
- akcja natychmiastowa,
- wydłużenie czasu działania o 1 turę,
- zmniejszenie kosztu zdolności o połowę,(albo 2pkt... sam nie wiem...)
- dla I poziomu umiejętności +1z0,
- dla II poziomu umiejętności +0z1,
- dla III poziomu umiejętności może objąć dodatkowy przedmiot efektem działania zdolności, w chwili rzucania nie może być on oddalony o więcej niż potencjał psioniczny w metrach od psionika.
I wydaje mi się, że poziom zdolności psionicznych powinien być nieograniczony. Dzięki temu w miarę rozwoju postaci dzięki zwiększaniu poziomu trudności poprzez podbicia czary będą bardziej potężne. Hmmm... w sumie to chyba tak samo będzie ze zwykłymi umiejętnościami... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez elwodzu dnia Wto 14:41, 02 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Trool
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 171 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NS
|
Wysłany:
Wto 22:48, 02 Gru 2008 |
|
no mam kilka uwag... nie wiem czy młody patrzyłeś na poziom trudności jaki w ogóle obowiązuje w grze
PT = 5 oznacza "Trywialny, Tę czynność jest w stanie wykonać każdy o ile nie jest wyjątkowo ułomny w danej dziedzinie."
także pierwsza moja uwaga to zwiększenie poziomu trudności.. mój typ na PT to 10/17/25 uzasadnienie?
10 - w miarę nie jest to trudne więc każdy mogący posługiwać się psioniką może się go nauczyć (można tutaj pominąć 1 turę na koncentracje)
17 - duży modifikator na broń (co jak co ale +1z1 to dużo)
25 - dwie bronie (jaki modyfikator miałyby otrzymać?), troszkę już powiewa mi zagładą
Następna rzecz to koszt... Zgodzę się że koszt na 1 lvl to może być 2, ale na trzecim koszt 2? troszkę bez sensu.. ja bym to dał 2/3/4,,, nie wiem jak Ty to widzisz młody...
Jeszcze to co mnie troszkę nurtuje to te podbicia.. trochę ich za dużo.. ]
mógłbyś wybrać jedno, góra dwa bo tak to czar staje się nieco zbyt potężny.. a co za tym idzie wyższe PT, Wyższy koszt.... zastanów się
hmm nieograniczony? młody zastanów się czy w młotku można mieć nieograniczoną ilość WW czy tam ataków?? nie, bo delikatnie mówiąc nie ma to sensu.. gdyby umiejętności jak i zdolności psioniczne nie miałyby granicy to praktycznie nie byłoby ograniczeń co do rozwoju postaci a co za tym idzie stworzenie kogoś przeciw któremu tylko atom w czoło dawałby rade a to i tak nie na pewno... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
elwodzu
Administrator
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 151 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: N.S. / Krk
|
Wysłany:
Śro 15:11, 03 Gru 2008 |
|
Po pierwsze primo :
Fakt, z poziomem trudności mi się powaliło... przy przepisywaniu zamieniłem PT z wymaganym potencjałem powinno być :
Wymagany Potencjał: 5 / 10 / 20
Poziom Trudności: 10 / 20 / 35
ale twoja wersja wydaje mi się bardziej logiczna. W końcu to nie aż tak trudne jak niewidzialność, czyli:
Wymagany Potencjał: 5 / 10 / 20
Poziom Trudności: 10 / 17 / 25
Po drugie primo :
z kosztem się całkowicie zgadzam, 2 / 3 / 4.
Po trzecie primo
Podbicia... hmm... akcja natychmiastowa jest bez sensu, w końcu to nie jest czar bojowy... zmniejszenie kosztu jest tutaj zbyt potężne także to też odpada. A pozostałe bym zostawił. Wydłużenie czasu działania jest instynktowne, każdy z opisanych czarów, który działa przez jakiś okres czasu da się przedłużyć. Wzmocnienie także ale jako że +1z1 jest zbyt potężne na 1. poziomie to rozbiłem je na dwa kolejno dla 1. i 2. poziomu umiejętności, żeby to się jakoś kupy trzymało. Jednak dla poziomu 3. jest zbyt mocne... zostawiłbym efekt ale koszt zwiększył do 2 podbić. Co ty na to?
I po czwarte primo
Tutaj totalnie się z tobą nie zgodzę. WW w młotku to atrybut, tak samo jak siła, wiedza czy psi w starym. Atrybutów nie możesz mieć nieograniczonych, to normalne, przecież nikt nie chce grać bogiem. Chodziło mi o to, że zdolności psioniczne jak i większość umiejętności z tego co wyczytałem zaliczają się do tak zwanych Biegłości(a jednak ) czyli przy rzucie Atrybut+poziom umiejętności zostawiasz niższą. W tym momencie jeśli umiejętności będą nieograniczone nie zmieni ci to BG w boga, a jedynie(albo aż) zwiększy pule kości do rzucania(troszkę zwiększy prawdopodobieństwo uzyskania sukcesu, i to nie małym kosztem PD).
Np. mamy dwóch kolesi którzy maja do wydania 35PD:
- 5 psi + czar na 5 (wydał 20PD za atrybut, + 15 na czar) tutaj rzucasz 10z5
- 4 psi + czar na 7 (psi standardowo, a na czar resztę(zostaje mu 7 PD)) tutaj rzucasz 11z4
dlatego wydaje mi się, że od tworzenia istoty z atomem na klacie zamiast wisiorka to ja jestem daleki no chyba, że coś przeoczyłem...
i jeszcze po ostatnie primo
A co myślisz o dziedzinie i dostępności?? Bo ja nie mam zielonego pojęcia
hehehe, technicznych rozmówek o zasadach ciąg dalszy nastąpi |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez elwodzu dnia Śro 16:21, 03 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Trool
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 171 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NS
|
Wysłany:
Śro 16:46, 03 Gru 2008 |
|
co do dziedziny toja bym to wrzucił do Kharsis - dziedzina wojenna, Moce Heretyków...
z tymi podbiciami to zawsze jest dylemat.. troszkę zamieszania jest jak masz zwiększenie mocy broni przez podbicie jak i przedłużenie czasu... rozwiązaniem tego mogłaby być deklaracja co chcesz zrobic tzn. czy poprzez podbicie chcesz wydłużyć czas działania czy zwiększyć moc.. myśle że to jest najlepsze rozwiązanie ponieważ daje pewną swobodę - krótka walka z przeciwnikiem zwiększasz moc, walka z większą ilością wrogów wydłużenie działania...
Jakubie popatrzyłeś jedynie na Biegłości a to jest wyjątek
"Umiejętności podzielone są na trzy typy ze względu na sposób wykonywania testu.
Biegłości - w ich przypadku w rzucie puli będącej sumą umiejętności i atrybutu zatrzymujemy niższą z wartości.
Zdolności - atrybut jest tu ważniejszy niż umiejętność
Dyscyplina - zatrzymujemy tyle kości, ile mamy danej umięjętności"
A jak zobaczysz na umiejętności to większość z nich to są dyscypliny więc zatrzymujesz tyle kości ile masz umiejętności. Tym sposobem PT=50 przy 6 czy siedmu kosciach zatrzymywanych jest już dużo łatwiej osiągnąć. A pt=50 to cytuje "Jak sie komuś uda to i tak w to nie wierzy" Dlatego danie umiejętności nieograniczony lvl nie ma sensu bo towrzy się opcja gdzie wysztko bedzie możliwe, gdzie opdowiednie wydanie pd bedzie się równało z masakrą np. przy obsłudze maszyn ciężkich, rozmowie, wywieraniu wpływu na innych. Taki gość mimo tego że masz 6 PSI czy 6 Woli pokieruję tobą jak marionetką praktycznie bez możliwości oparcia się z Twojej strony. Co do psioniki aktualnie 5 lvl na czar to nie jest chyba źle.. A odnosząc się jeszcze do młotka tak apropo to ciekawe czy pozwoliłbyś mi opanować tak oburęczność czy specjalizacje broni aby mieć +100 do WW.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
elwodzu
Administrator
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 151 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: N.S. / Krk
|
Wysłany:
Śro 17:32, 03 Gru 2008 |
|
no to które w końcu? Kharsis czy moze heretyków?? bo się pogubilem
Widać źle się wyraziłem z podbiciami. Pewnie, że masz do wyboru. Nie da się za jedno podbicie zrobić przedłużenia czasu,zwiększenia obrażeń i jeszcze do kompletu dodatkowego przedmiotu. Od pauz znaczyło "lub" Chcesz dostać podwójny bonus do ataku robisz dwa podbicia, chcesz potrójny są trzy ale to już +15 do PT niema ze boli.
Mistrzu drogi jednakże aczkolwiek ażeby iż że coś mi nie pasi, w umiejętnościach są dyscypliny, zgadzam się ale takie jak np: Aktorstwo, Ksenobiologia, Medycyna, Nauki Humanistyczne, Nauki Ścisłe, Programowanie, Psychologia itd. Ogólnie są to dziedziny opierające się o wyuczenie w sensie akademickim jakiejś dziedziny. W jaki sposób można za pomocą takiej umiejętności kimś pokierować? NLP to ok, ale każdy i wiedzą czy wolą 6 cie wyśmieje.
Co do 5lvl psioniki to właśnie to mi się nie za bardzo widzi... no bo w tym momencie osiągnięcie 5lvl wcale nie jest trudne(15PD), a wtedy jaka jest różnica pomiędzy gościem 6 Psi, 5lvl czaru a 9 Psi(kryształ Timulański) 5lvl czaru? Zgodnie ze stopniowaniem atrybutów w podręczniku ogromna, a w praktyce nieporównywalnie mniejsza, wręcz rzekłbym prawie żadna 11z5 vs 14z5...
A co do młotka to tak się nie da... dlatego ja Ci nie proponuję zamiany umiejętności "Broń Biała" na dyscyplinę bez ograniczenia maksymalnego poziomu.... wtedy miałbyś np 12z10 czyli swoje +100WW... Poza tym WW to dalej atrybut a nie umiejętność
no i mamy intelektualnych bojów ciąg dalszy |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez elwodzu dnia Śro 17:33, 03 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Trool
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 171 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NS
|
Wysłany:
Śro 17:59, 03 Gru 2008 |
|
do obu.. ;]
no prosze Cie... jak można kimś pokierować mając załóżmy psychologie na lvl 10 i atrybutach wysokich ?? no ciekawe..?]
młody jeżeli dla Ciebie 3 kości to nic to adekwatnie do tego możesz rzucać 3 i zatrzymać 3 na swoim ostrzu dalej myślisz że to żadna różnica?
a co do młotka to mi chodziło o umiejętności a nie atrybut źle przeczytałeś tutaj nie chodzi tylko o um. dotyczące walki, ale o ogół. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
elwodzu
Administrator
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 151 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: N.S. / Krk
|
Wysłany:
Śro 18:20, 03 Gru 2008 |
|
Do obu bym nie dawał, bo się zrobi za mocne. Dziedzina wiodąca i te sprawy...
Trool napisał: |
no prosze Cie... jak można kimś pokierować mając załóżmy psychologie na lvl 10 i atrybutach wysokich ?? no ciekawe..? |
Odpowiedziałem ci na to w poprzednim poście...
Trool napisał: |
młody jeżeli dla Ciebie 3 kości to nic to adekwatnie do tego możesz rzucać 3 i zatrzymać 3 na swoim ostrzu dalej myślisz że to żadna różnica? |
A ty odwracasz kota ogonem... przecież my nie o broniach tylko statach, prawda?
Chcesz mi powiedzieć, że dla ciebie 3 pkt w atrybucie czyli przyjmijmy(żeby było zgodnie z opisem w książce)
PSI = 3 : "Masz potencjał, jesteś materiałem na dobrego psionika"
PSI = 6 : "Cerebrant"
daje 3 kości więcej do rzucania? to te Cerebranty strasznie hujowe
Trool napisał: |
a co do młotka to mi chodziło o umiejętności a nie atrybut źle przeczytałeś tutaj nie chodzi tylko o um. dotyczące walki, ale o ogół. |
Zrozumiałem, tylko podsumowałem ze WW to atrybut |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez elwodzu dnia Śro 18:21, 03 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Niedzwiedz
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 145 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: N.S
|
Wysłany:
Śro 18:43, 03 Gru 2008 |
|
A tak pierrrdolicie mg ma zawsze racje i tyle |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
elwodzu
Administrator
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 151 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: N.S. / Krk
|
Wysłany:
Śro 18:51, 03 Gru 2008 |
|
ale przynajmniej co sie tu dzieje |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Niedzwiedz
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 145 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: N.S
|
Wysłany:
Śro 18:59, 03 Gru 2008 |
|
a co czujesz się opuszczony i nie masz z kim porozmawiać |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
elwodzu
Administrator
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 151 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: N.S. / Krk
|
Wysłany:
Śro 19:02, 03 Gru 2008 |
|
nooo... nikt mnie nie chce przytulic i wogole |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|